Marketing animal welfare as a quality characteristic of milk

Vertaalde titel van de bijdrage: Het vermarkten van dierenwelzijn als productattribuut van melk

Sophie de Graaf, Jo Bijttebier, Ludwig Lauwers, Filiep Vanhonacker, Wim Verbeke, Frank Tuyttens

    Onderzoeksoutput: Hoofdstuk in Boek/Rapport/CongresprocedureC3: Congres abstractpeer review

    485 Downloads (Pure)

    Uittreksel

    To stimulate the dairy industry to address welfare problems in dairy cattle, it is not only important that the evaluation of welfare is valid, but also that the welfare monitoring process meets various needs such as communication to the consumer, or acceptability by the farmer and the industry as a whole. Therefore, we started a study in 2012 (until 2016), named MELKWEL, with the aim to evaluate opportunities for using animal welfare as a selling proposition in milk marketing strategies. The study involves consumers, farmers and retailers in the research process.
    Vertaalde titel van de bijdrageHet vermarkten van dierenwelzijn als productattribuut van melk
    Oorspronkelijke taalEngels
    Titel6th Boehringer Ingelheim Expert Forum on Farm Animal Well-Being
    EditorsLaurent Goby
    Aantal pagina’s3
    Volume6
    Plaats productieIngelheim am Rhein
    UitgeverijBoehringer Ingelheim
    Publicatiedatum7-jun.-2013
    Pagina's17 - 19
    PublicatiestatusGepubliceerd - 7-jun.-2013
    EvenementBoehringer Ingelheim Expert Forum - Bilbao, Spanje
    Duur: 7-jun.-20137-jun.-2013
    http://www.farmanimalwellbeing.eu/

    Dit citeren